Cyfrowa kampania reklamowa

Mała firma bez cyfrowej strategii reklamowej jest jak statek bez kapitana. Brzmi jak przesada? Nie, gdy weźmie się pod uwagę stawkę. Oczekuje się, że do 2021 r. Ponad dwa miliardy ludzi dokona zakupów online. Ta ogromna liczba obejmuje zarówno produkty, jak i usługi. Patrząc tylko na liczby, istnieje duża publiczność online, z której może skorzystać Twoja mała firma. Dzięki odpowiedniej strategii cyfrowej reklamy Twoja firma może naprawdę zobaczyć wzrost wyników, niezależnie od tego, czy to sprzedaż, potencjalni klienci, czy coś innego. Mała firma zaczyna od jednego głównego celu: rozwoju. Aby to zrobić, muszą uświadomić ludziom swoją markę, produkty i usługi. Aby uzyskać tam swój produkt lub usługę, potrzebują skutecznych cyfrowych strategii reklamowych. Pytanie brzmi, którą strategię reklamową zastosować. Być może najlepszą odpowiedzią jest ta, która najlepiej pasuje do wizji i celów firmy. Za chwilę omówimy niektóre z różnych cyfrowych kampanii reklamowych, ale najważniejsze jest to, aby kampania była zgodna z celami. Na przykład nie zalecamy inwestowania całego budżetu reklamowego w kampanię, która zwiększa liczbę obserwujących, jeśli Twoim największym i najbardziej bezpośrednim celem jest sprzedaż internetowa. Widzisz, jak kampania i cele się nie pokrywają? Jasne cele pomogą ci uniknąć takich rozłączeń.

Przykłady cyfrowej kampanii reklamowej


Różnorodność to nazwa gry, jeśli chodzi o cyfrowe kampanie reklamowe. Dla właścicieli małych firm są to rodzaje kampanii, które mogą wybierać.


1. Kampanie e-mailowe
Kampanie e-mailowe muszą być koniecznością w przypadku małych kampanii reklamowych. Na czele znajdują się biuletyny e-mailowe, które są bardzo łatwe do skonfigurowania. Umieszczasz formularz rezygnacji na swojej stronie internetowej, aby potencjalni klienci znali najnowsze aktualizacje dotyczące Twojej firmy. Te rejestracje są zazwyczaj zintegrowane z witrynami dzięki uprzejmości dostawców usług e-mail. Ale co z tymi firmami, które nie mają własnej strony internetowej? Czy nadal mogą korzystać z tego typu kampanii?Oczywiście. Wszystko, co muszą zrobić, to użyć swojej strony na Facebooku. Jeśli mają już listę e-mail, mogą powiązać ją ze swoją stroną na Facebooku, aby rozpocząć ładną małą kampanię marketingową. Innym rodzajem kampanii e-mail marketingowej jest kampania kroplówki, która jest nieco bardziej złożona. Ta kampania działa, jeśli masz już aktywną, istniejącą listę e-mail lub listę klientów. Kampanie z sekwencją kroplową umożliwiają automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail na podstawie określonych działań, które użytkownik wykonał lub nie wykonał. Przykładem kampanii sekwencji kroplówki jest sytuacja, gdy ktoś dodał Twój produkt do koszyka online, ale go nie wymeldował. E-mail może zostać automatycznie wysłany, przypominając im o produkcie i prosząc ich o sprawdzenie. Wybór między opartą na biuletynie e-mailową kampanią marketingową a sekwencją kroplówki zależy tylko od charakteru Twojej firmy i tego, co jest dla Ciebie najbardziej sensowne.

2. PPC (Pay-Per-Click)
Reklamy PPC stały się powszechną i skuteczną strategią reklamy cyfrowej, ale mogą być również bardzo kosztowne. Krótko mówiąc, PPC pozwala Twojej witrynie zajmować pozycję w najlepiej płatnych wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych wyszukiwanych przez Google. Jeśli Twoja firma używa słów kluczowych, które są uważane za popularne (a inne firmy o nie walczą), przygotuj się na wydanie na nią najwyższej ceny. Ale jeśli chcesz tego uniknąć i nadal skutecznie korzystać z PPC, zawsze możesz użyć tańszych słów kluczowych typu longtail. Longtail słowa kluczowe oferują więcej opcji, dzięki czemu można znaleźć słowa, które są tańsze i znacznie bardziej dostosowane do Twojego budżetu. Jeśli chodzi o format reklam, możesz skorzystać z tworzenia reklam wideo. Na podstawie ostatniego badania przeprowadzonego przez IAB w raporcie z wydatków na reklamę wideo w 2019 r. Wydatki na reklamy wideo nadal rosną. W rzeczywistości wzrosła w tym roku do 25%. Ponadto 86% marketerów na całym świecie korzysta z reklam wideo w swoich kampaniach PPC. Tak to jest skuteczne.

3. Content marketing
Content marketing to doskonała opcja zwiększania ruchu i zaangażowania. W tej kampanii możesz używać prawie każdego rodzaju treści, które posiadasz. W zależności od tego, co masz lub czego chcesz w tej chwili używać, możesz korzystać z blogów, infografik, filmów i innych. Twoje treści będą napędzane przez słowa kluczowe. Tak więc naprawdę potrzebujesz tutaj treści bogatej w słowa kluczowe bez utraty jakości. Główną siłą napędową twoich treści jest Twój post na blogu. Dlatego każdy post potrzebuje tych wysokiej jakości słów kluczowych typu longtail, które zwiększą ruch i liczbę potencjalnych klientów. Kluczem jest wymyślenie i użycie świetnych słów kluczowych. Możesz sam je wymyślić lub użyć narzędzi do wyszukiwania świetnych słów kluczowych.

4. Media społecznościowe
Wszyscy znamy siłę mediów społecznościowych. Oferuje niezrównany zasięg, który trudno jest rywalizować z innymi platformami. Wyjaśnijmy jednak jedno. Aby media społecznościowe działały, musisz mieć chęć inwestowania w nie. Mówimy tu o czasie i pieniądzach. Ważna jest również dokładna sieć społecznościowa, na której chcesz skoncentrować swoje wysiłki. Chcesz, żeby to było na Facebooku? A może chcesz to na Twitterze? Radzimy poświęcić trochę czasu na zbadanie grupy docelowej, aby sprawdzić, na której platformie są najbardziej aktywni! W zależności od wybranej platformy mogą to być bezpłatne (nieopłacone) opcje lub platforma typu „pay-to-play”. Niezależnie od tego zalecamy zarezerwowanie budżetu reklamowego, aby pomóc Ci osiągnąć swoje cele w mediach społecznościowych.

Korzyści z reklamy cyfrowej

Proszę bardzo, jeśli chcesz naprawdę zwiększyć widoczność i ostatecznie sprzedaż swojej marki, możesz przejść z jedną lub kilkoma z tych kampanii. Aby kontynuować, najlepiej spojrzeć na 5 najważniejszych zalet reklamy cyfrowej dla małych firm, które realizują jedną z tych kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *