Inteligentny i opłacalny sposób użycia SEM

Omówiliśmy, czym jest SEM, porównaliśmy go do SEO i mediów społecznościowych. Przyjrzeliśmy się również, w jaki sposób SEM przynosi korzyści małym firmom, takim jak Twoja, ale możesz sobie powiedzieć, że to nie było moje doświadczenie. PPC kosztuje mnie dużo pieniędzy, moje koszty są trudne do uzasadnienia. Nie chcemy, abyś czuł, że korzyści płynące z SEM są poza zasięgiem Twojej firmy! Podsumujmy więc, w jaki sposób Twoja firma może skorzystać z SEM, prowadząc inteligentne kampanie.

Dowiedz się, dlaczego Twoi klienci korzystają z wyszukiwarek

Tak, próbujesz coś sprzedać. Ale SEM to znacznie więcej niż tylko reklama produktu lub usługi. Aby osiągnąć różne cele marketingowe, dowiedz się, dlaczego Twoi klienci korzystają z wyszukiwarek. Jak możesz to wykorzystać, aby zarobić na ich działaniach. Jeśli jesteś w przestrzeni konkurencyjnej, to szersze spojrzenie na SEM może być przewagą, której potrzebujesz, aby uzyskać odpowiedni zwrot z inwestycji w SEM.

Są trzy najważniejsze powody, dla których ludzie korzystają z wyszukiwarek:
Research/rozeznanie – szukający może chcieć dowiedzieć się czegoś o marce, produkcie lub usłudze. Być może szuka rozwiązania jakiegoś problemu, a może szuka najlepszego miejsca na dzisiejszą kolację, może sprawdzać opinie o jakiejś firmie. Dotrzyj do tych osób za pomocą SEM, kiedy robią rekonesans i pomóż im podjąć dobrą decyzję.

Rozrywka – Internet to bogactwo rozrywkowych możliwości. Niektórzy szukają filmów, inni szukają gier. Wiele osób bawią nowinki, inni lubią kalkulatory finansowe, jeszcze inni chcą nauczyć się czegoś nowego. Zastanów się, jakiej rozrywki szuka Twój cel i odnieś to do swojej marki.

Zakupy – to ci, którzy wchodzą do Google z zamiarem kupienia czegoś. Są to ludzie, których często można przekonać do zakupu już teraz. Stwórz dla nich atrakcyjną ofertę w swojej reklamie. Do tej kategorii dodamy jeszcze jedno, co jest bardzo istotne- ludzie używają wyszukiwarek do wyszukiwania określonych stron internetowych zamiast wpisywania ich adresu. Mogą używać Google do wyszukiwania Facebooka, bankowości lub Twojej konkurencji, a dzięki odpowiedniej reklamie możesz wykorzystać ten czas, aby wprowadzić własną markę na radar celu i jeśli reklama jest przekonująca, ukradniesz jej kliknięcie.

Ustaw budżet

Jeśli nie masz budżetu, zawsze będziesz przekraczać wydatki. „Zapomnisz” o niektórych wydatkach i będziesz musiał znaleźć sposób na ich pokrycie. Nie rozpoznasz, kiedy płacisz za dużo. Twój budżet SEM powinien obejmować finansowanie czasu i pieniędzy na:
-Pisanie tekstów
-Tworzenie stron docelowych
-Robienie researchu
-Zarządzanie kampaniami
-Analytics (bezpłatne i płatne narzędzia oraz czas przeznaczony na to)
-CPC (koszt kliknięć)

Ponadto, jeśli Twoja witryna nie jest przyjazna dla użytkownika, przyjazna dla urządzeń mobilnych i szybka, musisz to zrobić w pierwszej kolejności. Będzie to wymagało inwestycji w twoją stronę internetową i SEO. Świetną wiadomością jest to, że eksperci SEO pomogą zwiększyć efektywność działań marketingowych.

Ustaw jasne cele

Bez jasnych celów nie będziesz wiedział, kiedy osiągniesz wyniki. Czy Twoja kampania działa? Celem nie zawsze jest sprzedaż. Może to być wygenerowanie potencjalnej szansy. Może to być zwiększenie świadomości marki. Określ swój cel. Jak to zmierzysz? Skonfiguruj ścieżki Google Analytics, aby śledzić, co się stanie, gdy użytkownicy wejdą na Twoją stronę.

Dowiedz się, kto jest twoim targetem

Czym jest SEM dla Twoich klientów? To okazja, aby znaleźć dokładnie to, czego szukali. Twój biznes to ten, który to zapewnia. Dowiedz się, czego chcą Twoi docelowi klienci i twórz reklamy wokół tych wyzwań i celów, aby uzyskiwać kliknięcia. Aby lepiej zrozumieć, kim są Twoi klienci docelowi, skompiluj i przeanalizuj dane o istniejących klientach, bo docelowi klienci prawdopodobnie będą do nich bardzo podobni. Przeprowadzaj ankiety i korzystaj z oprogramowania raportującego, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach. Dowiesz się o nich dużo, gdy zaczniesz skutecznie zarządzać SEM. Raportowanie w reklamach wraz z Google Analytics pomaga zrozumieć, kim są klienci, a kim nie. Co ważniejsze, dowiedz się, którzy z nich są bardziej skłonni do konwersji i wydają więcej pieniędzy. Udana kampania SEM obniży koszty dotarcia, jednocześnie zwiększając średnią wartość klienta przez cały okres użytkowania. To dlatego, że przyciągasz osoby, które są bardziej dostosowane do Twojej marki.

Użyj grup reklam

Prawdopodobnie nie zaczniesz od 100 reklam i może nie potrzebujesz tak wielu, ale aby skomunikować się z targetem musisz:
-Stosować zdywersyfikowane komunikaty dostosowane do różnych celów i wyzwań wśród tej samej grupy odbiorców
-Kierować komunikaty do różnych odbiorcami
-Testować różne wiadomości dla tej samej grupy docelowej
A grupy reklam ułatwiają utrzymanie porządku podczas stosowania różnych strategii.

Twórz bezproblemowe strony docelowe

Strona docelowa (landing page) to strona w Twojej witrynie, która ma jeden konkretny cel do osiągnięcia. To nie jest twoja strona główna i to nie jest strona z wieloma ofertami. Strona docelowa powinna wyraźnie kontynuować przesyłanie komunikatów w reklamie. Tylko 48% firm tworzy chociaż jedną nową stronę docelową po uruchomieniu kampanii, więc jeśli to zrobisz, będziesz liderem w grze. Strony docelowe sprawiają, że zrobienie pożądanego kroku nie stanowi problemu. Eliminują przeszkody między tobą a osiągnięciem twojego celu. Jeśli reklama oferowała bezpłatny eBook, strona docelowa szybko mówi, jak go wykorzystać. Strona docelowa zazwyczaj nie jest miejscem, w którym można dużo sprzedać na temat tego, kim jesteś lub co robisz. Na stronie docelowej nie chcesz rozpraszać uwagi. Czy Twoja firma wymaga dużo wyjaśnień? Najlepszy czas na zagłębienie się w szczegóły jest już po uzyskaniu leadu. Użyj strony docelowej, aby przechwycić tego potencjalnego klienta. Możesz dołączyć logo lub social media, dodać kilka punktorów, ale mów krótko, a następnie daj ludziom wezwanie do działania (CTA- call to action). Na koniec pamiętaj, aby skorelować swoje reklamy i stronę docelową. Niektórzy marketerzy zbytnio skupiają się na optymalizacji reklam, podczas gdy inni pracują więcej nad zaprojektowaniem strony docelowej. Może to zaszkodzić konwersji. Strona docelowa musi być nie tylko przyjazna dla użytkownika i atrakcyjna. Powinna bardziej koncentrować się na dostarczaniu istotnych informacji o produkcie lub usłudze promowanych w reklamach PPC.

Wykonaj research słów kluczowych

Co daje SEM bez wybadania słów kluczowych? Niezbyt dużo. Research pokazuje, jakich zwrotów używają ludzie, aby znaleźć witryny podobne do twojej. Daje też wyobrażenie o tym, ile zapłacisz za dane słowo kluczowe. Zastanów się, w jaki sposób słowa kluczowe są dopasowane do tekstu reklamy. W SEM nie przyniesie Ci wyników użycie tylu słów kluczowych, ile tylko dasz radę wymyślić. Jeśli nie są one trafne lub źle dopasowują się do reklamy, z czasem obniżają Wynik Jakości. Pamiętaj, że to oznacza, że ​​płacisz więcej.

Użyj wykluczających słów kluczowych

Musisz także użyć wykluczających słów kluczowych, aby uruchomić inteligentną kampanię SEM. To słowa, których nie chcesz kojarzyć z Twoją marką. Ludzie mogą używać tych słów ze słowem kluczowym, na które kierujesz wyszukiwanie. Jeśli pojawiłeś się podczas tych wyszukiwań, może to wydawać się wprowadzającym w błąd, ponieważ tak naprawdę nie o to ci chodzi. Mówiąc platformie reklamowej w wyszukiwarkach, co to jest, zmniejszasz szanse pojawienia się w nieistotnych wyszukiwaniach. Na przykład prawdopodobnie nie chcesz, aby „bezpłatne” wyświetlało Twoją reklamę, gdy ktoś korzysta z niej ze słowem kluczowym. „Oprogramowanie księgowe” i „bezpłatne oprogramowanie księgowe” to dwie bardzo różne rzeczy. Ale „bezpłatne oprogramowanie do prowadzenia ksiąg rachunkowych” jest świetnym wyrażeniem, na które celujesz, jeśli oferujesz bezpłatną wersję próbną, taką jak te firmy. Buduj swoją listę na bieżąco i zachowaj znaczenie, aby utrzymać wysoki Wynik Jakości.

Podtrzymuj Wynik Jakości. Utrzymuj niskie koszty.

W reklamach wynik jakości jest określany na podstawie skuteczności reklamy w następujących obszarach:
CTR (współczynnik klikalności)- jaki procent wyświetleń skutkuje kliknięciem?
Trafność słowa kluczowego – jeśli ludzie nie klikają reklamy po wprowadzeniu tego słowa kluczowego, reklama wydaje się być nietrafna dla tego słowa kluczowego
Jakość strony docelowej – Tak, Google sprawdza, co dzieje się po kliknięciu reklamy. Jeśli dana osoba szybko opuści Twoją witrynę lub nie kliknie twojego wezwania do działania, wygląda na to, że zapewniasz złe doświadczenia z witryną lub reklama była myląca
Trafność tekstu reklamy – jak trafny jest tekst reklamy w wyszukiwaniu
Historyczna skuteczność – rozpocznij prowadzenie kampanii i zignoruj ​​wynik jakości, a jej przywrócenie trochę zajmie, ponieważ reklamy sprawdzają, jak radzisz sobie na przestrzeni czasu

Wynik jakości jest rzeczywistym czynnikiem wpływającym na przystępność reklam, bo osoby z niskim wynikiem płacą aż o 400% więcej niż inni ze średnim wynikiem. Ludzie z doskonałym wynikiem zapłacą dużo mniej.

Podsumowując- Co to jest SEM i jak przynosi korzyści Twojej firmie?

Jest to forma reklamy skierowana do osób, które szukają czegoś w wyszukiwarce takiej jak Google. To skuteczny sposób dotarcia do potencjalnych klientów i poprowadzenia ich do Twojej witryny. Ponieważ SEM jest tak skalowalny, zawsze ma idealny rozmiar dla małych firm. Rośnie wraz z rozwojem. Ale jeśli nie ustalisz celów i budżetu, możesz wydać zbyt dużo. Będziesz płacić więcej, jeśli nie utrzymasz wysokiego poziomu jakości.

Chcesz w pełni wykorzystać swój budżet marketingowy dla małych firm? Współpracuj z firmą, która może pomóc ci z problemami „czym jest SEM”, budując inteligentną kampanię SEM i zarządzając nią. Skontaktuj się z nami już dziś.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *