8 korzyści dla biznesu, jakie przynosi SEM

1. Jest to natychmiastowa świadomość marki w wyszukiwarkach
Jak już wspomnieliśmy, SEO i media społecznościowe wymagają czasu. Google twierdzi, że zwiększanie pozycji w rankingu może zająć nawet rok. Twoja zdolność do tego zależy od zastosowanych strategii i działań konkurencji. Natomiast SEM umieszcza cię na górze lub na dole strony pierwszej. Firma, która nie ma obecnie widoczności ani rozpoznawalności marki, może natychmiast zyskać trochę uwagi. Jeśli masz odpowiednie systemy, aby przekształcić tę widoczność w płacących klientów, ma to ogromny wpływ na Twoje przychody.

2. Może szybko generować przychody
Dzięki odpowiedniemu tekstowi reklamy i prowadzonym strategiom możesz odnotować sprzedaż tego samego dnia. Nie potrzeba czasu, żeby ją rozkręcić. Naprawdę łatwo jest zacząć od czegoś takiego jak reklamy w Google Ads. Wymaga to jednak poświęcenia uwagi i kontroli, aby uzyskać odpowiedni ROI, czyli zwrot z inwestycji w SEM.

3. Rośnie wraz z Twoją firmą
SEM jest niesamowicie skalowalny. Łatwo zacząć od małych kroczków. Sprawdź to, zobacz, co działa, utrzymuj niskie koszty, jeśli masz bardzo ograniczony budżet. Następnie wraz ze wzrostem przychodów dzięki SEM zwiększ liczbę reklam. Usuń reklamy, które nie działają, udoskonal swoje kampanie i zwiększ swoje dzienne wydatki na reklamę. W Google Ads i większości innych platform PPC możesz ustawić dzienny budżet na bardzo niską kwotę, w ten sposób nigdy nie zaskoczy Cię wysoki rachunek za reklamę.

4. Dociera do ludzi we właściwym miejscu i czasie
Prawie połowa światowej populacji jest teraz online. Ponad 93% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. Wyszukiwarki generują większy ruch na stronach internetowych niż jakiekolwiek inne źródło. Nie ma znaczenia, jaki jest twój produkt lub usługa, z nielicznymi wyjątkami budowanie ich świadomości rozpoczyna się właśnie w internecie. Bycie widocznym w wynikach wyszukiwania oznacza bycie tam, gdzie są klienci, to idealny czas na zdobycie nowego klienta. Ludzie korzystają z wyszukiwarek, ponieważ czegoś szukają. Będąc tym, który im tego dostarczy, pomoże Ci dokonać z nimi transakcji. Nawet jeśli to kliknięcie nie skutkuje natychmiastową sprzedażą, jest to punkt kontaktowy, który przyspiesza drogę danej osoby do zostania płatnym klientem.

5. Wzmacnia rozpoznawanie nazw
Gdy zyskujesz nowego klienta, możesz pomyśleć, że ta osoba właśnie Cię znalazła i dokonała zakupu. Ale są ogromne szanse, że ten proces rozpoczął się kilka dni, tygodni, a nawet miesięcy temu. Sposób, w jaki konsekwentnie i wielokrotnie prezentowałeś swoją markę w tym czasie, pomógł przekształcić potencjalnego klienta w płacącego klienta. Eksperci oceniają, że zanim do tego dojdzie potrzeba 7-13 punktów kontaktu. Za każdym razem, gdy widzą Cię w mediach społecznościowych, wyszukiwaniach, na stronach internetowych i w skrzynce odbiorczej, wzmacniasz w nich rozpoznawanie marki. Większość ludzi wolałaby wydać nieco więcej na znaną markę niż na taką bez renomy, SEM to świetny sposób na poprawę jej rozpoznawalności.

6. Dociera do twojego głównego targetu
Marketing w wyszukiwarkach pozwala skoncentrować się na docelowych klientach w sposób, jaki nigdy nie byłby możliwy przy tradycyjnym marketingu. Dlaczego? Ponieważ tradycyjna metoda byłaby niesamowicie droga. Reklama w Google Ads nic Cię nie kosztuje, dopóki ktoś jej nie kliknie. Możesz ich stworzyć 10 lub 100. Nie zalecamy na początku próbowania zarządzania tak wieloma, ale im bardziej ukierunkowana będzie reklama, tym lepszy wpływ będzie mieć na docelowych klientów. Kiedy targetujesz, trafiasz konkretnie do kogo zamierzasz. Wiesz dokładnie, kto najbardziej skorzysta z produktu lub usługi, więc porozmawiaj bezpośrednio z tą osobą.

7. Może dać Ci przewagę nad konkurencją
Czy dzięki wyjątkowemu SEO Twój konkurent ma już pożądane pierwsze miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Możesz wyświetlać się nad nimi za pomocą płatnych reklam. Czy twój konkurent używa także płatnych reklam? Musisz również zlikwidować tę przewagę, jaką mają nad Tobą. Zdecydowana większość firm nie wykorzystuje SEM w pełni, płacą więcej i na tym tracą. Są szanse, że twoja konkurencja jest jedną z nich. Dzięki silnej strategii SEM i przekonującym unikalnym tekstom uzyskasz przewagę nad mniej doświadczoną konkurencją. Masz bystrego konkurenta? Właściwe strategie mogą ich przechytrzyć, aby zwiększyć Twój udział w rynku.

8. Jest tańszy niż tradycyjna reklama
Dlaczego SEM jest o wiele tańszy niż tradycyjny marketing? To proste. Ponieważ masz kontrolę. Oto jak. Nie płacisz miliona złotych za dotarcie do 10 000 osób, które oglądają określony program, które mogą bądź nie, być Twoimi docelowymi klientami. Zamiast bardzo szerokiego kierowania na dane demograficzne, jak w reklamie telewizyjnej, możesz skoncentrować się na zwiększeniu współczynnika konwersji. Jeśli reklama ma niski współczynnik konwersji, możesz ją szybko naprawić. Tradycyjna reklama wyświetlana jest przez cały czas trwania umowy i musisz uzyskać zgodę na jakiekolwiek zmiany. I kosztuje to o wiele więcej. Jeśli reklama SEM działa naprawdę dobrze lub wystąpi nieoczekiwany spadek sprzedaży, łatwo jest szybko ją zwiększyć. Zwiększ ruch i przychody za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Zawieś reklamy, jeśli otrzymasz więcej zamówień niż jesteś w stanie obsłużyć. To jest takie proste. Wreszcie kosztuje mniej, ponieważ wiesz znacznie więcej o tym, co działa, a co nie. Możesz bezpośrednio przypisać sprzedaż do reklamy. Możesz zobaczyć, jak ludzie reagują na reklamę. Czy ją klikają? Czy spędzają czas na stronie docelowej? Czy oglądają film, czy klikają coś innego? Możesz to wszystko zrobić dzięki cyfrowej analizie marketingowej i dowiedzieć się więcej o swoich klientach. Podejmuj mądrzejsze decyzje dotyczące sposobu wydawania pieniędzy marketingowych, kiedy możesz podejmować decyzje oparte na danych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *